Te tudod, hogy milyen blogot várnak tőled az olvasóid?

A címben föltett kérdésre sokan mondanák, hogy igen. És még többen éreznének bizonytalanságot. Nekik érdemes elolvasni ezt a cikket.reading

Ne készíts kérdőívet!

Az első és szokásos ötlet, amivel meg szokták állapítani az emberek, hogy van-e igény arra, amit csinálnak, vagy, hogy az a valami, amit csinálnak milyen legyen, hogy kérdőívezésbe kezdenek. Ez nem rossz módszer, de egy témák iránti érdeklődés megállapítására van ennél jobb módszer is.

Nézzük meg az Analyztics-szet!

A következő ötlet az szokott lenni, hogy elővesszük a blogunk statisztikáit. Mi ebben a rossz? Talán az, hogy nem biztos, hogy az a téma a legizgalmasabb az olvasóink számára, amit a legtöbben olvasnak. Előfordulhat, hogy azért egy adott blogposztot olvasnak el a legtöbben, mert jól hirdettük vagy mert réstémára találtunk vagy mert akkor született az írásmű, amikor a többi blogger hallgatott vagy azon a napon írtunk valami hasznosat, amikor az éppen aktuális volt.

Hogyan járjunk el akkor a legügyesebben, ha meg akarjuk állapítani, hogy milyen gondolatok szövegbe öntését várják tőlünk olvasóink?

Írjunk sokat!

Írjunk gyakrabban!

Figyeljük a kommenteket!

És...

Olvassunk minél többet!!!

Miért olvassunk?

Az olyan blogposztok a legsikeresebbek, amelyek tartalmaznak valami újítást. Amelyek egy kicsit többet nyújtanak mint a többieké. Ehhez azonban elengedhetetlenül fontos, hogy ismerjük a többiek írásait. Mielőtt írunk, mindig olvassunk. Ne másoljuk szolgaian az amerikai szakirodalmat! Sokan tudnak angolul és az amerikai szakirodalom jól hozzáférhető. Fejlesszük tovább azt a tudást, amivel a közösség rendelkezik - és akkor lesznek olvasóink.

Ha tetszett ez a cikk és szeretnél találkozni velem, iratkozz föl a hírlevelemre!