Hogyan kell havi blogolási tervet készíteni?
Öt lépésben lehet havi blogolási tervet készíteni. Először meg kell határozni havi kommunikációs célunkat. Utána meg kell nézni, hogy mit írt erről a konkurencia. Utána kulcsszókutatást kell végezni. Aztán rögzíteni kell a témákat. Végül meg kell tervezni, hogy a különböző cikkekkel milyen linkhálózatot hozzunk létre. Lássuk a lépéseket egyenként!
A havi kommunikációs cél meghatározása
Több módon tűzhetünk ki célt, de sokat nyerhetünk, ha a következőt tesszük. Figyeljük meg, hogy potenciális vevőink zöme a marketing tölcsérünk mely részében van és célozzuk meg azt, hogy egy fokkal közelebb kerüljenek a vásárláshoz.
Mit tesz a konkurencia?
Fontos tudni, hogy vetélytársaink miről írnak, mert akkor két döntés születhet. Vagy nekünk is kell írni a témájukban egy cikket, csak jobbat, vagy meg kell írni egy olyan témát, ami iránt nagy volt az olvasók érdeklődése, de a vetélytársunk kihagyta a lehetőséget. Ezt úgy tudjuk meg, hogy olvassuk a vetélytársunk blogjában a kommenteket.
Kulcsszókutatás
Ha már van fogalmunk a témáról, akkor kulcsszókutatást érdemes folytatni. Erről már sokat írtam, érdemes megnézni az eddigi cikkeimet. A lényeg, hogy keressünk fő témáinkban olyan rés témákat, amely sokakat érdekel, azok közül, akik a marketing tölcsér előbb megtalált részében tartanak.
Itt az idő a témák rögzítésére
Ha megvannak a réstémák kulcsszavai, akkor meg lehet határozni, hogy egy-egy poszt miről szóljon. Ekkor érdemes munkacímeket adni a posztjainknak. Lehet, hogy végül egész más lesz a posztunk címe, de serkenti a gondolkozást és a fogalmazási képességet, ha tudjuk egy mondatban meghatározni a poszt fő gondolatát.
Gondolkozzunk linkhálózatban!
Mint tudjuk, a Google előnyben részesíti azokat a szövegeket, amelyekre több link mutat. Ezért fontos, hogy úgy rakjuk össze a tervünket, hogy meghatározzuk, milyen tartalmakra hivatkozunk majd a posztokban.
Nehéz ez így?
Segítünk! Tervezünk egy egyórás workshopot, melyen a résztvevők elkészíthetik a szeptemberi blogolási tervüket. Erről időben írunk hírlevelünkben.