Blog Blog

Blogírás pénzért?

Létezik ilyen, blogírás pénzért? Igen. Vannak, akik blogírásból keresnek pénzt. Egy megbízó felkérésére végzik munkájukat. Meg lehet találni egy megbízót? Igen, de a dolog fordítva szokott megtörténni: egy megbízó kutat a blogírók között. Ilyenkor ez az üzletember általában szövegírót keres – s talál is szép számmal cégeket az Interneten, melyek szövegírással foglalkoznak. De egy egyszerű ember, vállalkozói igazolvány nélkül, hogyan kereshetne pénzt blogírással?

grafikon mobil

Két nélkülözhetetlen feltétel

Akkor tud az ember legkönnyebben pénztért blogot írni, ha valamilyen affiliate programhoz csatlakozik. Ekkor a cikkeiben valahol elhelyez egy linket, ami egy termékre vagy szolgáltatásra mutat, s ha valaki, az olvasói közül rákattint a linkre, majd 30-40 nap múlva megveszi a terméket, akkor ő a terméket áruló vállalkozástól jutalékot kap. Ehhez az kell, hogy találj egy affliate programot és tudj munkádról számlát adni. Mostantól egyik feltétel sem marad akadály.

A ShareASale programról

A ShareASale egy közvetítő cég bloggerek és nem magyar cégek között. Ha náluk regisztrálsz, akkor több ezer olyan link közül választhatsz, melyeket beilleszthetsz a blogod szövegébe. Akkor az egyik feltétel teljesült. De hogyan teljesül a másik?

Adót kell fizetned, de nem az USA-ban

A legtöbb affliate programban az a követelmény, hogy legyen US-adószámod vagy US-biztosítási számod. Ezzel szemben a ShareASale-nél „csak” egy nyilatkozatot kérnek tőled arról, hogy tevékenységedet, nevezetesen a blogolást, nem az USA területén végzed és nem vagy az USA állampolgára. Mivel az USA és Magyarország között fönnáll a kettős adóztatás elleni megállapodás, így ez a nyilatkozat elég ahhoz, hogy az USA-ból kapj átutalást munkádért, s Te az után SZJA-t fizess.

Érdekel?

Ahhoz, hogy ezt a lehetőséget ki tudd használni jól kell tudni blogolni és jól meg kell érteni az affiliate marketing lényegét. Ha átmész a honlap Affiliate menüpontjába, ott találsz egy leírást az affliate marketingről és ingyen letölthetsz egy blogolásról szóló könyvet. Kalandra fel!

 

 

 

Így keress irodalmi pályázatot az Interneten!

Gondolom, nem kell meggyőznöm arról, hogy azon a versíró versenyen tudsz elindulni, amelyről olvastál. Ezt a cikket is valószínűleg azért találtad meg, mert valami ahhoz hasonlót írtál a keresőbe, ami a címben szerepel, azaz: „irodalmi pályázat”. A találatok közül van egy pár, amely azonnal ad novellapályázatokról vagy esszépályázatokról információt (mint például Judit oldala), de ne gondold, hogy ez az egyetlen hely és egyetlen mód, amivel megtalálhatod a neked legjobban megfelelő kiírást. Én magam 3 tippet adok, amivel olyan irodalmi pályázatokról is hírt kapsz, amelyekről eddig nem olvashattál.nagyito

#1 Ne csak a Google keresőjét használd!

Biztos tudod, hogy a Google mellett léteznek más keresőmotorok is. Ezeken található olyan hír novellaversenyekről, amilyenekről a Google-ban nincs hír. Ilyen például a

Bing

Ez egy olyan kereső, amiben azok a találatok jelennek meg elől, amelyek címében számok szerepelnek.

Pl. Beírtam a Google-be és Bing-be is, hogy „novellapályázat 2018” és a Bingben két olyan pályázat is kijött az első 10 találat között, ami a Google-ban nem volt meg az első 10 találat között. Azt javasolom, hogy a Binget akkor használd, ha a beadási határidő is számít nálad, mert a Bingben könnyebben megtalálsz úgy valamit, ha dátumot is beírsz.

DuckDuckGo

Ezt a keresőt azért ajánlom, mert itt nem csak a hivatalos pályázatokkal foglalkozó oldalak tartalmát találhatod meg könnyű szerrel, hanem a közösségi médiumok vonatkozó oldalait és csoportjait is. Ilyen például a következő: https://www.facebook.com/undergroundiroipalyazatok/

#2 Ne csak egy kifejezésre keress rá!

Ha irodalmi pályázatot keresel, akkor a keresőbe ne csak azt írd be, hogy „irodalmi pályázat”, hanem számos hasonló kifejezést is. Ha nincs ötleted, akkor használd az Ubersuggestet. Irodalmi pályázatnál több mint 60 olyan kifejezést ajánl, amit beütve rálelhetsz új pályázati kiírásokra.

#3 Használd az „in url:” keresőparancsot!

Biztos megfigyelted, hogy a honlapok címei egyre hosszabbak, amint a honlapok egy-egy aloldalát vagy egy-egy cikkét olvasod. A kereső címsorában így belekerülhet olyan kifejezés, ami annak a cikknek a tartalmára utal.

A Google lehetővé teszi, hogy ezeket az alodalakat keresd. Mikor én ezt írtam a kereső mezőbe: in url: iroi palyazat , akkor jött egy olyan találat az első 10 találat között, amit eddig nem kaptam meg. Íme a találat: http://szepiroktarsasaga.hu/palyazatok

Utószó

Ha szeretnél hasonló tanácsokat kapni, akkor iratkozz föl a hírlevelemre!

 

 

 

 

Nagyon vicces képek megtalálásának módszere

Ha a Facebookra való, nagyon vicces képeket keresel, jó helyen jársz. Ha régi motoros vagy a pályán, sok-sok Facebook-oldalt kezeltél, akkor sem érdemes sebesen elhajtanod e cikk mellett. Ha a három ingyenes képeket (is) tartalmazó képgyűjteményt, melyet alább találsz, használtad már, még akkor is lehet, hogy akad számodra is új tudnivaló ebben a blogposztban.

vicces üzletemberek

Három forrás, ahonnan jó minőségű, ingyenes és jogtiszta fotókat tölthetsz le

PEXELS

UNSPLASH

FLICKR

A vicces képek beszerzésének lépései

Ha ezeknek a közösségi képgyűjteményeknek a keresőjébe beírod angolul, hogy „funny pictures/ photos”, akkor sem biztos, hogy elég képre lelsz. Nem is kereséssel, hanem egy kis gondolkozással kell neki látnod humoros fotók megtalálásának. Írd össze először, hogy milyen célcsoportnak számod az ötletes képeket! Utána pedig…

Készíts mappákat a számítógépedben képeknek!

Ha megvannak a célcsoportod tagjai, akik lehetnek például KKV-k vezetői, akkor gondold át, hogy az ő mindennapjaik milyen helyzeteket teremtenek, majd készíts ezeknek a helyzeteknek egy-egy mappát a számítógépedben. Gondolom, ebből arra következtetsz, hogy akkor most megvannak a keresőszavak, amelyeket a képgyűjtemények keresőjébe kell írni. Szerintem, nem kell beírni a képgyűjtő oldalak keresőjébe semmit. Akkor mire jók a mappák? Egyrészt rendszerezik az ötelteidet, másrészt ide gyűjthetted majd a képeidet. Akkor mi történjen ezután?

Találj bármilyen témájú vicces képet és töltsd le őket a mappáidba!

Nem a keresőt, hanem a képgyűjtemények témák szerinti felosztását kell megtalálnod. Jelen esetünkben ez a „business”. Nos, itt kell körülnézni. Ha lesz egy üzletemberekről készült vicces kép, akkor azt gyorsan töltsd le és mentsd el az annak való mappádba. Utána pedig írd föl gyorsan a vicces kép készítőjének nevét! Miért?

Írd föl a szerző nevét és keress rá minden ingyenes képforrásnál!

Mert azt figyeltem meg, hogy aki készít egy vicces képet vagy videót, az hamarosan kedvet kap egy második, harmadik… sokadik nagyon vicces kép elkészítéséhez is. Nos! Keressük meg ennek az embernek az összes képgyűjtőben a saját fiókját, és ott ismét találunk vicces képeket.

Ha pedig erőt érzünk magunkban…

Van még egy vicces kép- és videóforrás. Ez a saját fejünk. Tudom, nem mindenki született képalkotó elmével, de azt is tapasztalom, hogy mégis vannak, akik ebben ügyesek, csak esetleg még nem próbálták. Nekik érdemes tanulniuk a „már nagyoktól”. A mestereket sem nehéz megtalálni, mert gyakran saját Flickr fiókjukban is megemlítik, hogy vannak oktató anyagik. Én nem is olyan régen találtam rá Adrian Sommeling oktató anyagjaira, amelyek megfizethetők.

Ha használod a most megismert módszert…

Ha használni fogod ezt a röviden leírt módszert és sikeres leszel, talán érdemes eljönnöd valamelyik tartalommarketing képzésre. Ha ez érdekel, iratkozz föl a hírlevelemre! A képkereséshez sok sikert!

 

 

 

 

 

PR cikk írása 9 lépésben

A cikkírás céljának meghatározása

Mi lehet egy PR cikk írásának más célja, mint az, hogy megvegyék, amit árul az ember? Bármilyen meglepő azonban, nem kell minden PR cikknek az értékesítést szolgálnia. Hogy mi lehet a célunk vele, azt a marketingben már nagyon rég óta ismert, ún. AIDA szisztéma ismeretében könnyebb meghatározni. Az AIDA betűk egy-egy angol szó első betűi és azokat a fázisokat jelölik, amelyeken sok vásárló átmegy, mielőtt megvesz egy terméket.

Ezek a fázisok magyarul: figyelem, érdeklődés, vágyakozás, cselekvés. Amikor, tehát egy PR cikket megírsz, próbáld meg meghatározni, hogy potenciális vevőid hallhattak-e már termékedről vagy szolgáltatásodról. Ha nem, akkor a figyelem felkeltése lehet a cél. Ha termékedből már jó sok elkelt, de van még a raktáron, tehát már ismerős dolog a piacon, akkor lehet, hogy legjobban teszed, ha olyan módon írsz, hogy az vágyat ébresszen a PR cikk olvasóiban a vásárlásra.

Természetesen, vannak olyan helyzetek is, amikor valamilyen külső jelenségre kell reagálnod. Előfordulhat, hogy sok jogtalan kritika ér, akkor a cikk célja lehet a kritikákra való okos reagálás.

A célodat, tehát, külső és belső körülmények egyaránt meghatározhatják. Sokat segít a szöveg megalkotásában, ha a PR cikk írásának célját, maximum 3 mondatban megfogalmazva, fölírod egy papírra.

nyomda

A költségkeret meghatározása

Mivel a PR cikkért fizetned kell, nagyon fontos, hogy meghatározd, hogy mekkora a pénzügyi kereted a PR cikk megjelentetésére. Ez két szempontból fontos. Egyrészt, mert ettől is függ, hogy milyen médiumot választasz, illetve, hogy ott mekkora felületet használsz a PR cikk írására.

Másrészt, ha úgy döntesz, hogy az AIDA formulán végig haladsz, akkor ki kell számolnod, hogy az egyes fázisok között mennyi időt hagyj, és azt össze kell vetned az anyagi lehetőségeiddel. Sokan mondják, hogy egy-egy potenciális vásárlódnak kilencszer kell látni a hirdetésedet ahhoz, hogy végül vegyen tőled valamit. Ezért, mielőtt PR cikk írására adod a fejed, feltétlenül számold ki a cikk hatását, illetve a befektetésed megtérülésének esélyeit.

A célközönség megválasztása

Nem jó, ha abból indulsz ki, hogy célközönségem mindenki. Egy marketing workshopon az egyik résztvevő görcsösen ragaszkodott ahhoz, hogy az ő terméke (melyről nem árulta el, hogy mi) mindenkinek jó. Próbáltuk meggyőzni arról, hogy csak úgy, mindenkinek nem lehet kommunikálni. Erre azt mondta, hogy tegye fel a kezét, aki nem szereti a zenét. Mire azonnal adódott az ellenkérdés: Milyen zenét? Mert lehet, hogy a termékem azoknak jobb, akik a pop zenét szeretik és kevésbé jó azoknak, akik a komolyzenét szeretik. De az is lehet, hogy azoknak a leges-legjobb, akik a magyar népdalokat szeretik. És itt jön két összefüggés. A célcsoportod mit olvas? Amit ők olvasnak, ott mennyibe kerül egy adott PR cikk felülete? Legjobb, ha előveszel egy papírt és lerajzolsz rá sok nagy kört, melyeket 3 részre osztasz és egy-egy részt hagysz a célközönség jellemzőire, a médiumra és a költségekre. Ha több variációd is van, akkor jó, ha mindegyiknek megbecsülöd a megtérülését és utána választasz.

Konkurencia-kutatás

Sose írj úgy, hogy nem tudod a többiek, akik ugyanazt árulják, miket írnak. Ez több szempontból is hasznodra válhat. Tegyük fel, hogy elem nélküli hallókészüléket forgalmazol. Ez egy új termék, a Te városodban még nem árul senki ilyet. Viszont van egy bolt valamelyik utcában, ahová sokan járnak. Ennek a boltnak meg kell ismerned a reklámtevékenységét. Ha ők sikeresek, és mondjuk kommunikációjuk szerves része, hogy ritkán kell a hallókészülékeikben elemet cserélni, akkor ezt az üzenetet figyelembe véve kell neked PR cikket írni.

Kiindulhatsz abból, amit a vetélytársad ír az elemről és kommunikálhatod azt, hogy a te készülékedbe pedig soha nem kell cserélni az elemet. Hogy lehetséges ez – kérdezhetik PR cikked olvasói. Ennek lehet jó hatása és rossz hatása. Ha a hallókészülék vásárlói már annyit hallottak az elemről, hogy unják, akkor rossz hatása lesz üzenetednek. És itt jön a PR cikk írásának legnehezebben megragadható lépése.

Gondolkozás

Mindig gondolkozni kell azon, hogy mit írj. Föl kell tudnod építeni az érveidet a termék megvásárlása mellett. El kell hagynod bizonyos részleteket. Ki kell találnod, hogy hogyan tagold a mondandódat. Én ehhez két eszközt használok: a mobilomat és a lábamat. Nem, nem lábbal írok, de sétálás közben jönnek a legjobb gondolataim, és mivel nálam van az okostelefonom, abban rögzítem őket.

Gondolom, neked is megvan az a helyzet, amiben a legtöbb jó ötleted jut az eszedbe. Ehhez azonban még kell valami. Jól kell megfogalmaznod a saját cikked írásával kapcsolatos kérdésedet. Tegyük fel, hogy klímaberendezéseket értékesítesz, és már július van, de még mindig nem volt igazi kánikula. Mivel erre nem számítottál, már rég megírtad PR cikkeidet, amit át szeretnél írni az új helyzetre. Ilyenkor fölmerül a kérdés, hogy akkor ezt most hogyan írd át. Ez egy nagy kérdés. Nehéz rá válaszolni. Viszont, ha úgy teszed föl a kérdést, hogy mely pontokon írd át, akkor közelebb kerülhetsz a megoldáshoz.

Írás

Végül, le kell ülni és írni kell. Ha nehezen megy maga a fogalmazás, akkor először, a gondolatban már megszerkesztett struktúrát írd le. Olyan ez, mintha minden bekezdés kapna egy saját címet. Ha címet adni is nehéz a bekezdéseknek, akkor írj így.

„El kell mondom a sajtomról, hogy kecske tejből készül. El kell mondanom, hogy saját receptem van rá. El kell mondanom, hogy finom és nem túl zsíros. El kell mondanom, hogy higiénikus körülmények között készül nem a sufniban.” Nem egyszerű ezek után megírni a cikket?

Ha az általad forgalmazott áru műszaki cikk, akkor úgy is kezdheted a PR cikk megírását, hogy elkezdesz válogatni a műszaki paraméterek között, és amiben a te kütyüd jobb mint a többi hasonló, azokról írsz egy-két mondatot, majd írsz az összehasonlító elemzéshez egy bekezdést, mely bevezeti a témát, a végére meg teszel egy ajánlatot.

Végső esetben készíthetsz úgy is cikket, hogy megnézel egy angol vagy bármi más, általad ismert nyelven írt cikket és átveszed annak struktúráját. Vigyázz!! Sose plagizálj! Egyrészt büntethetik másrészt lebukhatsz az olvasóid előtt. Már pedig belőlük lesznek a vevőid.

Ha az iskolában mindig jól ment a fogalmazás, akkor pedig már van egy biztonság érzeted, ha írsz. Erre a PR cikk írásánál is nyugodtan hagyatkozhat, akár egy úszó a vízre. Ugyanakkor ne feledd: a PR cikk nem értekezés. A PR cikk írásakor kereskedelmi cél vezet.

Ha jó író vagy, akkor biztos van már egy egyéni stílusod. Kis viccek, megszokott képi világ, átvett vagy kifigurázott fordulatok, melankolikus vagy ironikus hangvétel. Hogy ezen változtatnod kell-e vagy maradhat így? Nos, ezt magadnak kell eldöntened.

Ellenőrzés

Az első és legjobb ellenőrzés, ha fogod magad és fölolvasod magadnak a szövegedet. Ha valahol valami döcög, meg fogod hallani. Ilyenkor korrigálj.

A második ellenőrzés az lehet, hogy valahol, valamilyen online felületen, ahol ingyen lehet hirdetni, fölteszed a cikked egy részét. Ha sokan írnak neked utána, akkor a cikk jó, mehet. Ha van hírleveled, akkor régi ügyfeleidnek is kiküldheted a szöveged. Itt akár két változatot is útjára bocsájthatsz. Figyeld meg majd a hírlevél statisztikáit. Amelyik változatot jobb eredményt mutat, azt tedd be offline felületedre, mint PR cikket.

Publikálás

És végül, itt a nagy pillanat. Ezért dolgoztál annyit. átküldöd a PR cikkedet a lap szerkesztőjének. Fonots! Kérjél tőle legalább egy lehetőséget a korrektúrára. Ha megkapod a lehetőséget, nyomdába kerülés előtt egyszer olvasd át a megtördelt változatát a cikkednek. Ha minden rendben, akkor mehet a nyomtatás.

Reagálások megfigyelése

Vezess naplót arról, hogy mi történik a PR cikk megjelenése után. Hányan telefonálnak, hány e-mail érkezik, hány vevő jön be hozzád, hányan szólnak neked, hogy látták a cikket és ez jó volt, de azt másképp kellett volna. Ez a napló alapja lesz a cikked átírásának. De vigyázz! Nem kell mindig mindenkinek a szavára adni. A legfőbb kritikusod a pénztárgéped. Ha jönnek a bevételek, de valaki szerint rossz a betűtípus, egyáltalán nem biztos, hogy változtatnod kell.

Ha pedig egyáltalán nem mozdul semmi a PR cikk hatására, ne csüggedj. Lehet, hogy csak annyi a baj vele, hogy a potenciális vevőid nem látták elégszer.

Ha ezek a tanácsoktetszettek és szeretnéd nekem átküldeni a PR cikkedet, hogy nézzem meg újságírói szempontból, bátran küld át a „Kapcsolat” menüpontban megadott címre! Dolgozni fogok rajta.

 

 

 

 

 

 

Online képszerkesztők

Ingyenes online képszerkesztők

Közismert tény, hogy azok az online szolgáltatások, amelyek ingyenesek, vagy reklámmal telik vagy van fejlettebb, de fizetős változatuk vagy egy közösség közös alkotásai. Ez utóbbi esteben gyakran adakozni lehet a közösségnek. A helyzet az online képszerkesztők esetében sincs másképp. Örömmel írom azonban, hogy ilyen feltételek mellett is van több jó, ingyenes, de mégis értéket képviselő online képszerkesztő. Ezeket a képszerkesztőket most, az előbb leírt kategóriákban mutatom be.

fact checker

Reklám nélküli online képszerkesztők

Canva

A Canva az egyik kedvenc online képszerkesztőm. Az ingyenes változata is kiváló. Lehet vele minden fontos közösségi médiumhoz előre méretezett „vásznat” találni. Nem szokott romolni a kép minősége, ha a vásznon nagyítjuk. Ingyenes színes háttereit is sokféle képpen lehet variálni. A képen felirat is könnyen elhelyezhető. 

Picmoneky

Ennek az online képszerkesztőnek az az előnye, hogy könnyen készíthető vele kollázs. A feliratozásra is van lehetőség. Ingyenes változata kevesebbet tud mint a Canva-é, de a két képszerkesztő ingyenes verziói szinte mindent lehetővé tesznek, amire egy Facebook-poszt képénél, képeinél szükség van.

Reklámmal ellátott ingyenes online képszerkesztők

Fotostars

Ha kezdő fotós lennék, a képek följavítására biztos, hogy ezt használnám. Minden olyan trükk, amit a hagyományos, papír alapú fotós előhívás során lehet csinálni, megcsinálható vele. Itt ugyan nem lehet kollázst készíteni, de feliratot lehet a képre rakni. Nagyon jól oldották meg a reklám elhelyezését is. Csak a főoldalon van egy banner.

Befunky

Ez egy nagyon sokoldalú online képszerkesztő. Nagyjából annyit tud, mint a Canva és a Picmonkey fizetős változatai – és mindezt ingyen. Viszont roppant zavarók a reklámok. Ha nem szeretnéd látni őket, akkor fizetned kell.

Képszerkesztés mobilon

Snapseed

No, ezt nagyon fogod szeretni. A Snapseed letölthető okostelefonra. Ha olyan üzletágban készítesz tartalmat, amekyben sokat lehet eseményeket fotózni és belőlük könnyű Facebook-posztokat vagy Pinterest-posztokat kreálni, akkor az egy nagyon hasznos, könnyen megtanulható képszerkesztő eszköz a számodra. Hogy mennyire ügyes alkalmazás, azt mutatja, hogy a Google megvette. Szerintem, ki lehet találni, hogy melyik funkciója hogyan működik, de a Google ad hozzá laptopon  elérhető, olvasható részletes használati utasítást.

Képek letöltése

Unsplash

Rendben van, gondolhattad, de honnan szerezzek hozzá képeket, amelyeket majd online szerkesztek. Nos! Sok ingyenes képletöltést adó hely van a weben, de igazán igényes, jó minőségű fotó kevés az ilyen helyeken. Ha nem magad fotózol, akkor érdekelhet az ingyenes képek letöltésének forrása. Én az Unspash-t ajánlom.

Kérdések képeke letöltésével és online képszerkesztőkkel kapcsolatban

Ha ezek után kérdéseid maradtak, kérlek, írd meg őket egy hozzászólásban és igyekszem rájuk válaszolni.

 

 

 

 

 

Te tudod, hogy milyen blogot várnak tőled az olvasóid?

A címben föltett kérdésre sokan mondanák, hogy igen. És még többen éreznének bizonytalanságot. Nekik érdemes elolvasni ezt a cikket.reading

Ne készíts kérdőívet!

Az első és szokásos ötlet, amivel meg szokták állapítani az emberek, hogy van-e igény arra, amit csinálnak, vagy, hogy az a valami, amit csinálnak milyen legyen, hogy kérdőívezésbe kezdenek. Ez nem rossz módszer, de egy témák iránti érdeklődés megállapítására van ennél jobb módszer is.

Nézzük meg az Analyztics-szet!

A következő ötlet az szokott lenni, hogy elővesszük a blogunk statisztikáit. Mi ebben a rossz? Talán az, hogy nem biztos, hogy az a téma a legizgalmasabb az olvasóink számára, amit a legtöbben olvasnak. Előfordulhat, hogy azért egy adott blogposztot olvasnak el a legtöbben, mert jól hirdettük vagy mert réstémára találtunk vagy mert akkor született az írásmű, amikor a többi blogger hallgatott vagy azon a napon írtunk valami hasznosat, amikor az éppen aktuális volt.

Hogyan járjunk el akkor a legügyesebben, ha meg akarjuk állapítani, hogy milyen gondolatok szövegbe öntését várják tőlünk olvasóink?

Írjunk sokat!

Írjunk gyakrabban!

Figyeljük a kommenteket!

És...

Olvassunk minél többet!!!

Miért olvassunk?

Az olyan blogposztok a legsikeresebbek, amelyek tartalmaznak valami újítást. Amelyek egy kicsit többet nyújtanak mint a többieké. Ehhez azonban elengedhetetlenül fontos, hogy ismerjük a többiek írásait. Mielőtt írunk, mindig olvassunk. Ne másoljuk szolgaian az amerikai szakirodalmat! Sokan tudnak angolul és az amerikai szakirodalom jól hozzáférhető. Fejlesszük tovább azt a tudást, amivel a közösség rendelkezik - és akkor lesznek olvasóink.

Ha tetszett ez a cikk és szeretnél találkozni velem, iratkozz föl a hírlevelemre!

 

 

 

 

Így csökkentsd az akadékoskodó olvasóid számát!

Fájdalmas érzés, ha a szövegeidet, melyeket gondos előkészület után és lelkiismeretes munkával megalkottál, pocskondiázzák. Ha a blogodon hozzászólás formájában megtett, akadékoskodó véleménynyilvánítások ellen teszel valamit, az jogos önvédelem, de ha teljesen kizárod őket a látótérből, az butaság. Hogyan érdemes akkor eljárni?kártyák kicsi

Mielőtt Facebook csoportokban kiposztolod blogod legfrissebb darabját…

  1. Írd meg a blogposztot!
  2. Fogalmazd meg a mondanivalót olyan röviden, ahogy csak tudod!
  3. Ezt a rövid változatot posztold különböző Facebook csoportokban!
  4. Figyeld a kommenteket!

Mire mész ezzel?

Két dologra jó.

  1. Ha okfejtés vagy újdonság van a blogposztodban, akkor kaphatsz ésszerű ellenérveket, amivel fejlesztheted a cikkedet.
  2. Ha az a benyomásod egy-egy Facebook csoportban, hogy csak piszkálni akarnak, oda ne tedd ki a posztodat.

Nem sziszifuszi munka ez?

De igen. Miért éri mégis meg a fáradozás? Azért, mert rátalálhatsz olyanokra, akik kedvelik a gondolataidat és akár fizetnének is azért, amit Te találtál ki: legyen az egy eszköz, egy könyv, egy módszer. Közhely, de igaz: eladáskor Téged vesznek meg először, s csak másodszor, amit árulsz. Ha neked bejön ez a módszer, iratkozz fel hírlevelünkre (görgess följebb!) és további útmutatásokat adunk. Sok (közös) sikert!

 

 

 

 

A témafigyelés 3 ingyenes és kiváló eszköze

Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy miért fontos egy blogger számára a témafigyelés. A blogger, akkor jó, ha témájában napra kész ismeretekkel rendelkezik, de ezeket az ismereteket tovább tudja fejleszteni. Sok esetben nem csak az fontos, hogy miről ír a konkurencia. Azt is jó tudni, hogy a célközönségünk által olvasott portálok egy-egy témában miről és hogyan adnak hírt – ekkor megtudhatjuk, hogy nem szakemberek, hanem újságírók hogyan értelmezik és teszik közzé egy-egy szakma fejleményeit. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy néha a hírlapírók is tévednek. Rendben, de honnan válunk szuper tájékozottakká?

Ha minden cikk érdekel és van még hely a postafiókodban

Témafigyelésre a legtöbben a Google Alerts eszközt használják. Használata egyszerű, csak egy Google-fiók kell hozzá. Megadsz olyan szavakat, amiről tudod, hogy lesznek a tömegmédiában és más online felületeken hírek, és a Google Alerts küld neked róluk értesítést a Gmail fiókodba. Természetesen szabályozni tudod, hogy ez milyen rendszereséggel történjen.

Mi van a Google Alerts-en kívül? A Talkwalker!

A Talkwalker úgy hirdeti magát, hogy ő jobb mint a Google Alerts. Ebben a kérdésben – jobb-e vagy sem – nem kívánok állást foglalni. Ide teszek azonban egy képet, mely megmutatja, hogy milyen sok jó találatot ad arra, hogy közös képviselő. Azért éppen erre a két szóra kerestem rá, mert keresem azokat a problémákat, amelyek a közös képviselők és a lakók között vannak, mivel írom a Társasházak Szolgálatában című blogot. Érdemes megnézned, hogy a te blogod témájában mit ad ki a Talkwalker és utána eldönteni, hogy használod-e vagy sem.

alertsnemgoogle

Ha országos szabályozás várható…

Ha mások oldalának figyelése a célod, pl. egy kormányzati oldalé, ahol új szabályozás várható, akkor használd a Visualping eszközt. Ennek az eszköznek ugyanis az az előnye, hogy megmutat neked minden olyan változást, ami egy adott, mások által birtokolt honlapon történik.

Miért nem írok használati utasítást ezekhez az eszközökhöz?

Azért nem, mert nem akarok minden poént lelőni, amivel előállok a következő workshopomon. Ha érdeklenek a workshop részletei, iratkozz föl hírlevelünkre – és ne tervezz mást szeptember 7-én délelőttre!

 

Hogyan kell havi blogolási tervet készíteni?

Öt lépésben lehet havi blogolási tervet készíteni. Először meg kell határozni havi kommunikációs célunkat. Utána meg kell nézni, hogy mit írt erről a konkurencia. Utána kulcsszókutatást kell végezni. Aztán rögzíteni kell a témákat. Végül meg kell tervezni, hogy a különböző cikkekkel milyen linkhálózatot hozzunk létre. Lássuk a lépéseket egyenként!

A havi kommunikációs cél meghatározása

Több módon tűzhetünk ki célt, de sokat nyerhetünk, ha a következőt tesszük. Figyeljük meg, hogy potenciális vevőink zöme a marketing tölcsérünk mely részében van és célozzuk meg azt, hogy egy fokkal közelebb kerüljenek a vásárláshoz.

Mit tesz a konkurencia?

Fontos tudni, hogy vetélytársaink miről írnak, mert akkor két döntés születhet. Vagy nekünk is kell írni a témájukban egy cikket, csak jobbat, vagy meg kell írni egy olyan témát, ami iránt nagy volt az olvasók érdeklődése, de a vetélytársunk kihagyta a lehetőséget. Ezt úgy tudjuk meg, hogy olvassuk a vetélytársunk blogjában a kommenteket.

Kulcsszókutatás

Ha már van fogalmunk a témáról, akkor kulcsszókutatást érdemes folytatni. Erről már sokat írtam, érdemes megnézni az eddigi cikkeimet. A lényeg, hogy keressünk fő témáinkban olyan rés témákat, amely sokakat érdekel, azok közül, akik a marketing tölcsér előbb megtalált részében tartanak.

Itt az idő a témák rögzítésére

Ha megvannak a réstémák kulcsszavai, akkor meg lehet határozni, hogy egy-egy poszt miről szóljon. Ekkor érdemes munkacímeket adni a posztjainknak. Lehet, hogy végül egész más lesz a posztunk címe, de serkenti a gondolkozást és a fogalmazási képességet, ha tudjuk egy mondatban meghatározni a poszt fő gondolatát.

Gondolkozzunk linkhálózatban!

Mint tudjuk, a Google előnyben részesíti azokat a szövegeket, amelyekre több link mutat. Ezért fontos, hogy úgy rakjuk össze a tervünket, hogy meghatározzuk, milyen tartalmakra hivatkozunk majd a posztokban.

Nehéz ez így?

Segítünk! Tervezünk egy egyórás workshopot, melyen a résztvevők elkészíthetik a szeptemberi blogolási tervüket. Erről időben írunk hírlevelünkben.

 

 

 

The 4 Most Clever Types of B2B Blogposts

I publish here a matrix that shows the 4 possible situations a blogpost can exists if you look at it from the following 2 points of view.

What are these 2 points of view?

From the first point of view you can see either the seller is looking for a client or a client is looking for a seller of a product or the provider of a service.

From the second point of view you can see if the client is potential or he/ she has already your client.

 
                    a client is looking for a seller  

a seller is looking for a client                               

already client a post that is good for sharing in social media valuable or practical pice of advice
potential client SEO friendly post landing page of a SEM campaign

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 What does the matrix tell?

If you look at the cells of the matrix you can see what kind of blogging strategies you can choose in the 4 different blogging situations. It helps you to find the theme of your blogpost that helps the reader to buy.

If you would like to know more about the 4 types of blogposts connect me at piroska[at]bloggerabloggerekert[dot]hu

 

 

 

 

 

 

 

Több blog is kell?

Milyen sok pénzbe kerül, hogy egy új vállakozás egy adott kulcsszóra elsőre jöjjön ki a Google keresőben? Nem tudom megmondani. De, hogy a legolcsóbb, ha bloggokat ír e célból, az biztos.klaviatúra

Több blogot is kell írnom?

Vagy Önnek vagy egy megbízottjának. Miért? Mert a Google azt nézi, hogy egy adott kulcsszót tartalmazó szövegre hányan hivatkoznak. Ha jelenleg nincs senki, aki az Ön blogjára hivatkozik, akkor kell írnia olyan blogot, amiből az Ön blogjára hivatkoznak.

 

Mi az a hivatkozás?

Egy link. A blogja szövegjében egy olyan szó, amelyre kattintva a fölhasználó eljut egy másik blogba. Fontos, hogy a másik blog, ahová érkezünk értékes legyen. Jó, ha magas az ún. pagerank-je. Hogy mi a pagerank? Kattintson a két bűvös szóra és máris használ egy linket és megtudja azt is, hogy mit takar ez a két bűvszó.

Mi lesz akkor? Blogbirodalmam?

Igen. Vagy legalább is egy hálója. Ha ezt Önnek nehéz megírni, bizza rám a feladtot. Az áraimról itt tájékozódhat.

Akkor érdemes engem megkeresnie, ha a munka elvégzése sürgős. Gyorsan tudok bloghálót létrehozni, mert sokat és sok félét csináltam már.

 

 

 

 

Kulcsszó kutatása

Mire jó kulcsszó kutatás bloghoz?

Minden blogírás alapja, hogy a szövegben szerepeljenek azok a szavak, amelyekre a potenciális olvasók és/vagy vevők a Google-ban rákeresnek. A kulcsszavakat a Google AdWords Kulcsszókeresőjében lehet megkeresni.

Miért bízzon meg engem kulcsszókutatással?

Nagy gyakorlatom van benne.

Újságíró voltam, így jó érzékem alakult ki ahhoz, hogy egyes témákról hogyan gondolkoznak az olvasók.

Erre a munkára specializálódtam.

Nem vagyok kapzsi.

Hogyan tud ezzel megbízni?

Írjon nekem egy e-mailt, melyben megadja honlapja, blogja vagy webáruháza URL-jét és megírja, hogy mit szeretne értékesíteni.

3 napon belül küldök Önnek egy árajánlatot.

E-mail címem: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Mi az és mire jó a kulcsszó-keresés egy kisvállalkozónak?

Mi a kulcsszókutatás!kulcs

A kulcsszó az a szó (vagy azok a szavak), amelyeket beír egy ember a Google keresőbe.

A kulcsszó-kutatás az a tevékenység, mely során földerítjük, hogy a mi szolgáltatásunk iránt érdeklődők, milyen szavakat írnak be a keresőbe.

Például ha, mi használt ruhákat árulunk, akkor úgy kutatjuk a kulcsszavakat, hogy megnézzük a Google egyik eszközében, hogy egy nap hányan írják be a keresőbe, hogy "használt ruha". Mondjuk, hogy ha a magyar nyelvű weben azt, hogy "használt ruha" 5400-szor írják be egy nap, akkor arra következetetünk, hogy nagy az érdeklődés a használt ruhák iránt. Tudjuk, azonban, hogy erre a szóra nem a mi boltunk honlapja jelenik meg, hanem bennünket megelőzve 100 másik bolt. Mit tehetünk ekkor?

Keresünk egy réstémát!!!

Mi az, hogy réstéma?

Olyan téma, ami kapcsolatos a használ ruhák témakörhöz, de annál szűkebb, viszont amire a többi használt ruha tulajdonos nem gondolt, mikor kitalálta, hogy milyen szavak beütésére jelenejen meg a Google keresőjében.

Ilyen lehet például, hogy "olasz használt ruha Budapesten" vagy, hogy "szép használt ruha" vagy, hogy "használt babaruha" vagy, hogy "turkáló a körúton" vagy bármi más, ami nekünk eszünkbe jut. És itt eljutottunk a lényeghez.

Mire jó, hát, a kulcsszó-kutatás?

Megtalálhatjuk azokat a szavakat, amelyeket, ha honlapunk blogjába beírunk, akkor a mi blogunkat jelenteti meg a Google azoknak, akik ezeket a "megtalált szavakat" írják be a Google keresőbe.

Példánknál maradva: ha olyan blogposztot írunk, amiben gyakran szerepel, hogy "turkáló a körúton", akkor nagy valószínűséggel, azok az emebrek, akik a körúton keresnek turkálót, azok ránk találnak, mert a Google bennünket tesz a kereső első oldalán megjelent találatok közé.

Mi a kulcsszókeresés sikerének titka?

1. Tudni kell a mások fejével gondolkozni.

2. Sok ötletünknek kell lenni egy támával kapcsolatban.

3. Nagy képzelőerőnknek kell lennie.

4. Kellenek valódi vásárlói tapasztalatok az adott témában.

Ki alkalmas akkor a kulcsszókeresésre?

Kevesen vannak, de köztük vagyok én is. Kérjen tőlem ajánlatot kulcsszókeresésre!

1. Adja meg honlapja vagy webáruháza nevét!

2. Írja meg, hogy kik az Ön célcsoportjának tagjai!

3 napon belül kulcsszó-kutatási árajánaltot küldök Önnek.

Címem: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

 

A 6 legjobb blogposzt típus

Változtattam nézeteimet!

Az emeber fejlődik. Én is ember vagyok. Tegnap rádöbbentem, hogy melyek azok a blogposzt-típusok, amelyek jók az olvasóknak és az íróknak is. Eddig az üzleti blogolásról valami olyasmit gondoltam, hogy minden terméke hírét el kell juttatni valahogy a potenciális vásárlókhoz, ennek egyik módja a blogolás. Azt is gondoltam, hogy ha a blogger tudja, hogy szövege miért lesz olvasott, és a blogger csak igazat ír, akkor bármit megtehet.

Tegnap óta azt vallom, hogy csak olyan posztot szabad írni, ami az Olvasót szolgálja. Mindig őt. Ha utána vásárol is, annak örülönk. De fontos, hogy a vásárló tehesse ezt szabadon. Mit írjunk akkor?

A 6 tisztességes gondolkodással megírt nyerő blogposzt

Aki jót szeretne tenni olvasóival, az a következő 6 típusú posztot írja, amikor blogot ír.

1. Veszélyre figyelmezetető poszt.

2. Önvédelmet tanító poszt.

3. Új dolog használatát jól tanító poszt.

4. Kedvező lehetőséget feltáró poszt.

5. Tapasztalatot megosztó poszt.

6. Olcsóbbat és kedvezőbbet ajánló poszt.

Miért nem töröltem a régi posztokat?

Amint lesz időm erről a honlapról és blogról mindent eltüntetek, ami nem felel meg az ebben a posztban leírt normáknak. Nem gondolom, hogy minden, amit eddig írtam a szemétre való, de minden korábbi blogposztot meg fogok nézni az új szememmel. Mit szól Ön ehhez?